0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Audi quattro concept

Полному приводу quattro фирма Audi посвятила одноимённый концепт

Наружная свирепость концепта продиктована не только идеологией спортивных моделей quattro, но и необходимостью обеспечить оптимальное охлаждение скрытому под капотом мощному мотору.

Тридцатилетие с момента выпуска первого своего автомобиля с фирменным полным приводом компания Audi отпраздновала премьерой шоу-кара, представляющего собой эффектную стилизацию под классику quattro. Явленный публике на подмостках Парижского мотор-шоу спорткар Audi quattro Concept имеет лёгкий кузов, мощный турбомотор и, конечно же, привод на все колёса.

Прототип построен на укороченной (-150 мм) базе ураганного четырёхместного купе Audi RS5. Линия крыши у «выставочного образца» занижена на 40 мм. Кузов длиной 4,28 м, шириной 1,86 м и высотой 1,33 м по преимуществу выполнен из «крылатого металла», а крыша, задняя дверь, спойлеры и некоторые другие компоненты — из углеволокна. В результате масса концепта составляет какие-то 1300 кг, то есть почти как легендарное купе Audi Sport quattro 1984 года.

Благодаря отсутствию хромированных деталей в отделке и мускулистому кузову с раздутыми крыльями и чётко очерченными рёбрами жёсткости спорткар выглядит мощно, технологично и современно.

Под капотом у машины расположен сопряжённый с шестиступенчатой «механикой» и форсированный до 408 «лошадей» (480 Н•м) пятицилиндровый наддувный двигатель 2.5, позаимствованный у модели TT RS. Мотор компактен и весит всего 183 кг. Оснащённый им автомобиль, на вооружении у которого также состоит полноприводная трансмиссия с коронношестерным межосевым дифференциалом, способен разгоняться до сотни за 3,9 с.

Выполненный с оглядкой на легендарное купе Audi Sport quattro агрессивный концепт имеет колёсную базу 2,6 м и непривычно короткий для полноприводных спорткаров задний свес, а обут в эффектные колёса.

Шасси концепта настроено на экстремальную езду. Для снижения неподрессоренной массы все ключевые компоненты подвески были сделаны из алюминия. Ради лучшего поведения концепта на дороге пружины и амортизаторы трапециевидной задней подвески разделены, а сама она смонтирована на стальном подрамнике с упругими опорами. Передняя пятизвенная подвеска крепится к жёсткому алюминиевому подрамнику. За остановку мощного спорткара отвечают карбонокерамические тормоза с ярко-красными шестипоршневыми суппортами.

Полностью цифровой приборный щиток предоставляет водителю всю информацию о машине, заменяя в том числе привычный для автомобилей с четырьмя кольцами дисплей системы MMI на консоли. Он имеет два режима — повседневный, с максимумом данных, и гоночный, стилизованный под приборы классического купе Sport quattro.

Как и его прародитель из концепт располагает салоном на двоих. В нём размещены облегчённые на 40% по сравнению с сиденьями Audi RS5 спортивные ковшеобразные кресла (каждое весит 18 кг), снабжаемые трёх- или четырёхточечными ремнями безопасности. За их спинками из-за уменьшения колёсной базы осталось место только для ручной клади и гоночного шлема.

Мультимедийная система не только умеет воспроизводить файлы с цифровых носителей и принимать радиотрансляции, но и имеет доступ к онлайн-сервисам. А ещё в ней есть «электронный штурман», описывающий маршрут, как это делает напарник пилота в ралли.

Атмосферу спорткара с оптимально организованным рабочим пространством, ориентированным на водителя, подчёркивает отделка. Это сочетание чёрного углеволокна и бежевой кожи, которой обтянуты довольно простая по структуре передняя панель без каких-либо излишеств, кресла, центральный тоннель и дверные панели.

Audi h-tron quattro

Reading Time: 3 min

Fuel cell – 600 km driving range

All-electric driving with hydrogen as the energy source. The fifth generation of fuel cell technology from Audi and Volkswagen utilises even lighter-weight materials and impresses with power outputs of up to 110 kW, improved responsiveness and longer life. Efficiency levels have been increased to over 60 percent, which is far above that of a combustion engine.

The three hydrogen tanks for the “stack” are located under the passenger compartment and luggage compartment to save on space. They store around 6 kg of hydrogen at a pressure of 700 bar – good for a driving range of up to 600 km. It takes around four minutes to fill the tanks completely – just like for a car with a combustion engine.

Facts and figures

to fill the tank

Aesthetics and aerodynamics in harmony

The technology study of the five-door SUV with its sporty lines is 4.88 metres long and 1.93 metres wide, but only 1.54 metres tall. The vehicle’s silhouette shows coupé-like dynamism with its extremely low glass superstructure that tapers sharply toward the rear. The flowing shoulder line forms distinctive blister contours above the wheels – a reference to the electrified quattro drive system. Broad wheel panels and angular side sills underscore the vehicle’s rugged character.

Its low drag coefficient of 0.27 is crucial for achieving long range, and top levels of efficiency and aeroacoustics. Its sophisticated design measures include cameras that replace exterior mirrors as well as aerodynamic elements on the sides, underbody and at the rear. At higher driving speeds, they improve air flow around the vehicle and thereby contribute to the efficiency of the Audi h-tron quattro concept.

Electrified quattro

For boosting and recuperation, a compact lithium-ion battery located under the passenger compartment supplies the fuel cell drive system with up to 100 kW of extra power. Other efficiency highlights are a heat pump for air conditioning the interior and a large solar roof panel with a maximum electrical power output of 320 watts – enough for an additional 1,000 km of driving range per year.

The electricity from the fuel cell and high-voltage battery drives two electric motors: one at the front axle with 90 kW of power and one at the rear axle with 140 kW. An intelligent management system controls their interplay according to the situation. Driving performance: With 550 Nm of torque, the Audi h-tron quattro concept accelerates from 0 to 100 km/h in less than 7 seconds. The top speed is electronically governed at 200 km/h.

Piloted driving

The Audi h-tron quattro concept already has all of the technologies needed for piloted driving and parking on-board: radar sensors, a new type of video camera, ultrasonic sensors and a laser scanner. The central driver assistance controller (zFAS) computes, in real time, a complete model of the car’s surroundings from all available sensor information. The systems that are provided with data from the zFAS can use this information to assume the task of driving – such as in parking or in driving in stop-and-go traffic on motorways at speeds up to 60 km/h.

You might also be interested in

Audi Elaine

The IAA debutant shares its body line, electric drive and not least its distinctive exterior lighting with the precursor to the second production electric car from Audi.

Audi AI:RACE

High-performance sports car with electric drive: For the first time, Audi is presenting a design and technical concept car at Pebble Beach Automotive Week in Monterey, California.

Alternative drive systems

To drive better than ever, we need to be sustainable like never before. With new, unique energy sources. With alternative drive concepts. Holistically. No compromises.

Audi worldw >

Models, products and services – switch to your country / sales region website and discover the regional diversity of Audi.

Your country / sales region

You are using an unsupported browser to access this website. To get the best User-Experience while visiting the website, please use the latest versions of Chrome, Firefox, Safari or Edge.

Thank you very much for your visit.
Your Audi Team

The international Audi website

Discover Audi as a brand, company and employer on our international website. Experience our vision of mobility and let yourself be inspired.

Audi of America: models, products and services

Explore the full lineup of SUVs, sedans, e-tron models & more. Build your own, search inventory and explore current special offers.

Error report

The feedback form is currently unavailable.
Please try again later.

You may deactivate your ad blocker to view the feedback form.

Audi in your Region:

Services

Experience Audi

AUDI AG

* The specified fuel consumption and emission data have been determind according to the measurement procedures prescribed by law. Since 1st September 2017, certain new vehicles are already being type-approved according to the Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP), a more realistic test procedure for measuring fuel consumption and CO2 emissions. Starting on September 1st 2018, the New European Driving Cycle (NEDC) will be replaced by the WLTP in stages. Owing to the more realistic test conditions, the fuel consumption and CO2 emissions measured according to the WLTP will, in many cases, be higher than those measured according to the NEDC. Therefore, the usage of CO2 emission values measured according to WLTP for vehicle taxation from 1st September 2018 on can cause changes in this regards as well. For further information on the differences between the WLTP and NEDC, please visit www.audi.de/wltp.

We are currently still required by law to state the NEDC figures. In the case of new vehicles which have been type-approved according to the WLTP, the NEDC figures are derived from the WLTP data. It is possible to specify the WLTP figures voluntarily in addition until such time as this is required by law. In cases where the NEDC figures are specified as value ranges, these do not refer to a particular individual vehicle and do not constitute part of the sales offering.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector